Salam.

Today, me and housemate went down to Bazar Kampung Baru digging for foods for breaking fast earlier, at 6:10pm. Usually we went out at 6:30pm++.

Typical menu :

  • Ayam Goreng RFC (perghh…ak dah fikir nak beli 1 bungkus tepung goreng die ni nak bawak balik rumah) = RM2.50
  • Nasi (makanan wajib)

Nasi Campur (campur kuah je) = RM1.20 atau Nasi Beriani = RM3.50

  • Kuih (sebagai tambahan…huhuhu)

Murtabak (ada 1 kedai ni sedap.Tapi takleh lawan Murtabak Greenwood ah…) = RM2.00

atau

Popiah (serius popiah kat bazar ni sedapppp!) = RM2.00 (dapat 6)

atau kedua-duanya sekali = RM4.00

  • Air (kadang-kadang) = RM1.00/RM2.00 (yang besar)

Hari ni, kombinasi makanan ak adalah Ayam RFC + Nasi Beriani + Air Buah. Macam sket je. Tapi, total die RM8 gak. Ak ni berat sket bile kire2 je, bayar lebih dari RM6. Ni kire kedekut atau jimat? Masalahnya memang agak mustahil la nak dapat set makanan berbuka bawah RM6…Tadi ak tak beli kuih popiah sebab ade goreng cekodok sket. Ak rasa bersalah bile beli makanan pakai duit banyak ni. Tapi mak ak selalu kate, kalau bab2 makan, jangan simpan2 duit. Ak berpegang kpd kata2 tu kot (alasan!). Bagus kalau beli makanan sket je. Perut pun tak lah rase macam nak pecah. Kenyang air je lebih tu. Paling sedap bila kite berkadar2 dan bersederhana…

Senang cakap, duit memang kering/pokai/kokak. Keluar macam air. Tambah dengan bayaran2 wajib *geram betul pasal mende ni* la ape la. Ishhhh.




Advertisements

2 thoughts on “Duit!!!

  1. relax2..hehe..aku mggu ni sje dh brape ratus abis..duit mesin basuh,duit dinner,bayar yuran lg.. bju yg dipaksa beli lg..huhu..duit mmg mngalir cam air..btw,ambk tag kt blog aku neh.. :p

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s